کسب مجوز دانش‌بنیان برای سیستم کنترل گاورنر توربین برق‌آبی ۲۵۰ مگاواتی : مدیر تحقیق و توسعه شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق‌آبی خوزستان از کسب مجوز دانش‌بنیان نوآور برای سیستم کنترل گاورنر توربین برق‌آبی ۲۵۰ مگاواتی خبر داد. | عملیات دمونتاژ استاتور۱۱۰ تنی واحد شماره یک نیروگاه دز انجام شد : مدیر پروژه بهینه سازی سد دز در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان در ادامه روند عملیات بهینه سازی واحد شماره یک نیروگاه سد دز، از خارج کردن استاتور ۱۱۰ تنی این واحد از محل خود خبر داد. | عملیات دمونتاژ روتور ۱۶۵ تنی واحد شماره یک نیروگاه دز انجام شد : مدیر پروژه بهینه سازی نیروگاه سد دز در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان در ادامه عملیات بهینه سازی واحد شماره یک سد و نیروگاه دز از خارج کردن روتور ۱۶۵ تنی این واحد از محل خود خبر داد. | نوزدهمین مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تعمیرات نیروگاه های برق آبی خوزستان برگزار شد : معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ خبر داد. | طراحی و ساخت گاورنر توربین ۲۵۰ مگاواتی برای اولین بار در کشور : مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق‌آبی خوزستان از طراحی و ساخت سیستم گاورنر توربین 250 مگاواتی برای اولین بار در کشور توسط متخصصان شرکت تعمیرات برقابی خوزستان خبر داد. |
امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
دوشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۰۶ : ۵۴
دسته بندی : فنی
کد خبر : 100000171
خبرنگار : حسن کریمی
آغاز اصلاح خوردگی های ناشی از کاویتاسیون در سطوح سازه سرریزهای سد شهید عباسپور

مدیر تعمیرات ناحیه عباسپور سازمان آب و برق خوزستان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان از آغاز اصلاح خوردگی های ناشی از کاویتاسیون در سطوح سازه سرریزهای سد شهید عباسپور خبر داد .

"سیاوش حاتمی" گفت : با بازرسی های میدانی و برداشت نقاط بحرانی و درصد ابعاد خرابی (طول،عرض،ارتفاع) بوسیله دوربین کواد کوپتر و هلی شات، مشاهده گردید که بر اثر وقوع پدیده کاویتاسیون در نزدیک سطح سازه حفره هائی ایجاد شده که در ادامه بهره برداری از سازه این حفره ها بزرگتر و منجر به پدیده فرسایش و کنده شدن تکه های بزرگی از سطح می گردد.

وی افزود : در کف سرریزهای سد شهید عباسپور نیز این پدیده در قسمت های بسیار زیادی از سطح رخ داده و سطح ناهمواری را به وجود آورده است که در شرایط سیلابی و گشودگی زیاد دریچه ها بخصوص شماره 2 که بیشترین بهره برداری از آن می شود  خطرات بسیار زیادی را متوجه سازه خواهد کرد، لذا جهت جلوگیری از خسارت ها و هزینه های سنگین در آینده این ناصافی ها و ناهمواری ها باید ترمیم شوند.

حاتمی ادامه داد: در این عملیات به منظور استحکام و چسبندگی مناسب ملات ثانویه و بتن با استفاده از چسب ABATONE EP-30 پایه رزین اپوکسی، با توجه به هزینه چند برابری آن نسبت به مصالح معمولی ، افزایش مقاومت چسبندگی را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است این پروژه با وجود شرایط شیب زیاد و خطرات ارتفاع توسط تیم تلاشگر اداره تعمیرات بدنه ناحیه سد شهید عباسپور در شرکت تعمیرات نیروگاه های برق آبی خوزستان و با همکاری دستگاه نظارت و دفتر فنی شرکت تولید سد شهید عباسپور در حال انجام می باشد.    


ارسال نظر

ارسال

لیست نظرات